Терапія поведінки та розвитку (TEACCH) - це структурований підхід до навчання та розвитку дітей з розладами аутистичного спектру (РАС) та іншими особливостями розвитку.
Цей підхід ґрунтується на принципах прикладного аналізу поведінки (АВА) та когнітивної теорії.
Метою TEACCH є допомогти дітям з РАС розвинути навички, необхідні для самостійного життя, а також зменшити проблемну поведінку.
Основні принципи TEACCH:
Структура: Створення структурованого середовища, яке допомагає дітям з РАС зрозуміти та передбачити події.
Візуалізація: Використання візуальних підказок, таких як картинки, символи та розклади, для допомоги дітям з РАС у навчанні та спілкуванні.
Індивідуалізація: Розробка індивідуальних планів навчання, які відповідають потребам та можливостям кожної дитини.
Позитивне підкріплення: Використання позитивного підкріплення, щоб заохотити бажану поведінку.
Активне навчання: Заохочення дітей до активного навчання, дослідження та експериментів.
TEACCH використовується в різних середовищах, включаючи:
Будинки
Школи
Дитячі садки
Центри раннього втручання
Лікарні
Цей підхід може бути корисним для дітей з РАС, які мають:
Труднощі з спілкуванням та мовою
Проблеми з соціальною взаємодією
Повторювану поведінку
Обмежені інтереси
Сенсорні порушення